Skip to content
Kezdőlap » Dácia 1300-as Romániából.

Dácia 1300-as Romániából.

A Dácia 1300-as típus szintén népszerű autónak számított a többi keleti blokk országai mellett Magyarországon is.

A Román autógyártás első modellje a Dácia 1100-as volt, de igazán a néhány évvel ezt követően kiadott és nagy sikert aratott 1300-as modell lett a legnépszerűbb típus. A Dácia 1300-as modellje Magyarországon is keresett autó volt. Én csak utasként éltem át a Dácia élményt ezért a vezetéséről nem tudnék beszámolni.

Egy elég erős farmotorral gyártották, valamint a csomagtartója is ideális volt egy család részére. Állítólag elég szervizigényes volt!

Dácia 1300-as típus egy ceruzarajzon. A kép forrása a fotóra kattintva elérhető!

A negatív tulajdonságai mellett, a Dácia 1300-as típus családi autónak viszonylag jól használható, és aránylag kényelmesnek számított.

Emlékeim szerint a leggyakoribb szín belőle a világoskék volt. Személyes tapasztalataim néhány rövidebb utazáson kívül nem volt ezzel a modellel így részletesen nem tudok beszámolni erről az autóról. Azonban tény, hogy a mindennapi közlekedés szerves része volt a 70-80 években egyaránt, így kihagyhatatlannak éreztem, hogy beszámoljak róla.

Dácia 1300-as tipus
Egy Dácia 1300-as a Budapesti Rákóczi úton 1984-ben.
Mögötte egy Barkas ami szintén népszerű kisteherautó volt abban az időben.

A hivatalos adatok szerint az 1984-es évben már 900 000 Dácia futott a világban.

A kilencvenes években már csökkentek a gyár hivatalos eladásai és a Magyar utakról is folyamatosan kezdett eltűnni (aminek sokan örültek). A Dácia gyárat 1999-ben privatizálták és ekkor a francia Renault vette át az irányítást.

A Dácia autógyár futó szalagján ma is folyamatosan készülnek az újabb modellek. Azonban sokan azóta is idegenkednek ettől a típustól, a régi negatív emlékeik miatt. Nekem soha nem volt Dáciám így nem tudnék nyilatkozni róla mennyire megbízható volt régen és ma. Azonban egy blogbejegyzés erejéig gondoltam összefoglalom e típust is, amely a 70-80-as évek tagadhatatlan meghatározó közlekedési eszközének számított.

További nosztalgikus írásaim a régi autókról:

Trabant 601-es egy szerethető kisautó az NDK-ból.

A Skoda 105-ös modellje Csehszlovákiából.

Írta és szerkesztette: István